W Szkole Podstawowej nr 4 w Świebodzicach powstały dwie nietypowe inicjatywy. Uczniowie mogą od teraz korzystać z radiowęzła oraz pokoju wyciszeń. 

Z inicjatywy Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 4 im. Janusza Korczaka w Świebodzicach, Pani Anny Nowak powstały dwa, bardzo interesujące i nietypowe projekty. 

Pierwszym z nich jest radiowęzeł, który został zamontowany podczas ferii zimowych. Pani Dyrektor chciałaby, aby uczniowie spędzali przerwy w miłej atmosferze, a ponadto, mieli możliwość rozwijania swoich kompetencji recytatorskich, dykcyjnych, redaktorskich i polonistycznych. Celem działalności jest rozwój kreatywności poszukiwawczej uczniów szkoły. Uczniowie przygotowują m.in. „kartkę z kalendarza” tzn. ważne wydarzenia historyczne, imieniny czy urodziny znanych osobistości. Oprócz edukacji nie brakuje dowcipów i dobrej muzyki. Audycje nadawane są tylko na długich przerwach.

Inicjatywę zrealizowano dzięki darczyńcom, czyli firmom lokalnym ze Świebodzic oraz Rodzicom ze Szkoły Podstawowej nr 4. Pani Dyrektor bardzo dziękuje Wszystkim osobom zaangażowanym w ten projekt.

Przestrzeń relaksacyjna

Również z inicjatywy Pani Anny Nowak powstał pokój wyciszeń. Jest on dedykowany uczniom z potrzebami specjalnymi wynikającymi z opinii i orzeczeń poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz tym, którzy potrzebują ciszy w czasie przerw i w chwilach „kryzysowych”. Podobna inicjatywa została zastosowana w jednym z LO w Kłodzku; więcej na ten temat można przeczytać tutaj.

W specjalnie przygotowanym pokoju panuje nastrój wyciszania emocji poprzez słuchanie muzyki relaksacyjnej, zaciemnienie pokoju roletą czy oglądania TV ze spokojną muzyką i krajobrazami. Oprócz tego użyto świateł terapeutycznych pochodzących z rzutnika, które rozbijane są lustrzaną kulą. Natomiast w kątach pokoju zostały ustawione pufy, na których uczniowie mogą swobodnie odpocząć. 

Cała ściana pokoju została przeszklona, tak by nauczyciele dyżurujący mogli obserwować zachowanie ucznia. Z pokoju już korzystają uczniowie, co podobno wpływa pozytywnie na ich zachowanie.